Review: VR Box Virtual Reality 3D Bril + Mini Bluetooth Gamepad voor iOS

Je hebt er waarschijnlijk wel al eens over gehoord of iets over gelezen: virtual reality. Volgens sommigen is virtual reality de toekomst waarmee heel wat nieuwe zaken mogelijk zijn op het vlak van architectuur, gaming, lucht- en scheepvaart, automobielindustrie, petrochemie, … Anderen vinden het dan weer een leuk technologisch extraatje.

Treed de wondere virtuele wereld binnen

Maar wat is virtual reality nu eigenlijk? Virtual reality of VR is de Engelse term voor de zogenaamde schijnwerkelijkheid of virtuele werkelijkheid. Het is dus de werkelijkheid die je nabootst/creëert aan de hand van een hulpmiddel. Om de wondere virtuele wereld te ontdekken heb je slechts twee “hulpmiddelen” nodig: een virtual reality bril en een smartphone waar je bijhorende apps op hebt staan.

Het klinkt allemaal zeer leuk, interessant en het lijkt vooral zeer leerrijk en ontspannend. Daarom wilden wij van TagCity de virtual reality eens met onze eigen ogen ervaren. Dit deden we met een virtual reality bril (VR Box Virtual Reality 3D Bril) van de Nederlandse webshop VR-STORE waar je alle mogelijke hebbedingen rond virtual reality terugvindt. Om het gamen wat makkelijker te maken kregen we er ook nog een Mini Bluetooth Gamepad bij, in ons geval voor een iOS toestel.

Aangenaam in gebruik

Volgens de webshop is de VR Box een goedkoper alternatief voor andere virtual reality brillen zoals de Samsung Gear VR. Wat ons betreft is dit een zeer deftig alternatief. Zeker wanneer je hem naast een Google Cardboard legt, zie je meteen het verschil in kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Je smartphone kun je zeer eenvoudig in- en uit de bril schuiven waarna je de brede band makkelijk rond je hoofd bevestigd om zo makkelijk de virtual reality te ervaren. Een groot pluspunt aan de VR Box is dat hij ook voor brildragers geschikt is, je hoeft er je bril dus niet voor af te zetten! Afhankelijk van de kwaliteit van het beeldscherm van je smartphone zorgen de 42 millimeter lenzen voor een quasi perfecte beeldkwaliteit. De twee lenzen kun je ook dichter of verder van schuiven, afhankelijk van je eigen voorkeuren.

Wat ons zeker aangenaam verraste was het feit dat je zicht volledig ingesloten zit in de bril, waardoor je je makkelijker op de app of de game kunt concentreren. Dit is zeer belangrijk omdat het effect zo beter overkomt en je je zo nog meer in de virtual reality waant.

Tip: neem de Mini Bluetooth Gamepad er zeker bij!

De Mini Bluetooth Gamepad is zeker een leuke en vooral handige aanvulling op de VR Box. Bij apps waarbij je iets moet besturen, waarbij je moet richten of waarbij je moet schieten is de Mini Bluetooth Gamepad een nuttig extraatje. Dankzij de Mini Bluetooth Gamepad moet je niet zitten knikken of schudden met je hoofd om iets te selecteren of iets te bevestigen in de app die je hebt openstaan.

2

De Mini Bluetooth Gamepad heeft je bovendien ook meer het gevoel dat je een game aan het spelen bent door de joystick en de toetsen die je ook terugvindt op controllers bij andere gameconsoles zoals Playstation en Xbox.

Conclusie: de ideale bril voor je eerste Virtual Reality ervaring

De gebruiksvriendelijkheid en de kwaliteit van de VR Box Virtual Reality 3D Bril zorgen ervoor dat de VR Box de ideale bril is voor je eerste virtual reality ervaring. Zeker in combinatie met de Mini Bluetooth Gamepad is de VR Box een must have wanneer je de Virtual Reality eens zelf wil meemaken. De VR Box koop je momenteel voor slechts 39,95 in de webshop VR-STORE. De Mini Bluetooth Gamepad is al te verkrijgen voor slechts 14,95 euro. Verder vind je in de webshop van VR-Store ook heel wat verschillende apps voor Android of iOS.

Apps