Geschreven door & geplaatst in Gezondheid en verzorging.

Tijdens de feestdagen is het niet alleen een traditie geworden om geschenken aan elkaar te geven, maar bij heel veel gezinnen en families is het ook een vaste gewoonte geworden om gezellig samen bij iemand thuis kerst te vieren of om af te tellen naar het nieuwe jaar.

1

Daarbij horen uiteraard heel wat leuke cadeautjes die uitgewisseld worden tijdens een gezellig etentje. Eerst een glaasje champagne, lekkere hapjes, een voorgerechtje, een hoofdgerecht en om te eindigen nog een lekker dessert. Voor mensen die graag op hun lijn letten of die een dieet volgen is de eindejaarsperiode vaak minder leuk. Vooral na de feestdagen voel je dat je het moeilijk gehad hebt om je niet te laten gaan of om te weerstaan aan de lekkere gerechten. Toch hoef je niet te panikeren. Ook na de feestdagen kun je ervoor zorgen dat je op een gezonde manier je lijn herstelt.

Eet wat minder

Deze tip is wellicht de meest eenvoudige maar ook een zeer doeltreffende tip. Door minder te gaan eten zal je sneller gewicht verliezen en zal je je ook minder snel ongemakkelijk gaan voelen. Probeer dus gewoon op tijd te stoppen met eten als je voelt dat je genoeg hebt. Overdreven maaltijden zullen je zeker niet helpen bij het volgen van je dieet. Uiteraard mag je nog steeds een lekkere pizza bestellen bij Domino’s of Pizza Hut.

2

Volg het Weight Watchers programma

Iedereen heeft er ooit wel al eens van gehoord: Weight Watchers. De periode na de feestdagen, vanaf 1 januari, is het ideale moment om te starten met het Weight Watchers programma. Met meer dan 50 jaar ervaring en de combinatie van wetenschappelijk onderzoek en de expertise van diëtisten zal je snel gewicht verliezen.

Water drinken is belangrijk

Het kan niet genoeg gezegd worden dat veel water drinken erg belangrijk is. Water is in de eerste plaats belangrijk voor je metabolisme, maar het zorgt er ook voor dat je een verzadigd gevoel krijgt. Probeer maar eens enkele glazen water te drinken wanneer je honger hebt. Je honger zal snel afnemen.

Probeer zo gezond mogelijk te eten

Het klinkt cliché, maar gezond eten is gewoon erg belangrijk. Vooral na een periode waarin je redelijk wat gezondigd hebt, is het goed om te kiezen voor gerechten op basis van groenten en fruit. Probeer wel zo gevarieerd mogelijk te eten. Geen inspiratie om te koken? Dan zijn de maaltijdboxen van HelloFresh of Foodbag wellicht iets voor jou.

Ontspan zoveel mogelijk

Wanneer je een dieet volgt, is het belangrijk dat je helemaal ontspannen bent. Probeer daarom regelmatig te ontspannen om zo de stress van het werk of thuis weg te werken. Om de stress te verjagen moet je proberen om alles van de positieve kant te bekijken. Een goede en tevens gezonde manier om te ontspannen is door veel te sporten en voor de juiste voeding te kiezen. Sportvoeding kun je trouwens snel en eenvoudig online kopen.